Två av kissarna har fått nya hem!

Från och med idag heter jag Pettson och kommer snart att få flytta till Timrå! Min nya husse heter Christoffer (Stoffe) och min nya matte heter Åsa, de sägs vara supersnälla tvåbeningar. Jag kommer få en plastbrorsa som heter Findus. Min mamma och Findus var bästisar förut när de bodde grannar så det ska bli kul att få träffa honom :)


När jag fick höra den glada nyheten låg jag och sov men jag blev genast pigg och glad så nu springer jag runt och leker med min boll som pinglar :) Namnet Pettson passar förresten väldigt bra på mig, jag är ju en riktig mysfarbror, dessutom ser det ut som om jag har vita gummistövlar på mig :)

Jag heter fortfarande Lovis och min nya matte heter samma som min gamla, nämligen Johanna :)
Den andra Johannan har ju varit kär i mig från första början men nu har hon äntligen bestämt sig för att ta med mig hem ;)


Lovis passar bra på mig, jag ser ju ut som ett riktigt lodjur :) Jag kommer att få det riktigt bra hos min nya matte hon verkar helt okej enligt mig ;)

Jag (Kattis) har fortfarande inget eget hem men jag hoppas på att få följa med min syster Lovis hem till Johanna ;) Hon är ju lite seg på att bestämma sig den tvåbeningen ;) så snart får matte ta i med hårdhandskarna för att hitta ett nytt hem till mig. Jag har blivit en jättegosig kisse som är väldigt speciell. Jag står till exempel gärna på baktassarna och flaxar med framtassarna :) Jag spinner högt när jag får gosa.


Här är jag väldigt lik min mamma säger matte.

Idag är ungarna 10 veckor och alla katter har blivit vaccinerade för första gången (tredje gången för mamma Doris). Besöket hos veterinären gick väldigt bra, Lovis nya matte Johanna var med och hjälpte till att bära kattbur. Alla ungarna var lugna och stilla när de fick sin spruta. Sigge ville ta flera sprutor för han rymde hela tiden ut ur buren när det var syskonens tur.


Såhär nyfikna var vi när vi väntade på "britsen" inne i behandlingsrummet på djurkliniken. Sigge, Lovis & Pettson. Kattis i bakgrunden :)

Veckans vikter:

Pettson: stadiga 1400g
Lovis: 1200g
Kattis: 1100g
Sixten: 1300g

Nu ska vi mysa lite.

Ciao mjao!

Kommentarer
Postat av: Johanna L

Oj, vad tiden har gått fort, är dom redan 10 veckor?? Dom är verkligen hur söta som helst, önskar att jag hade hunnit med att träffa dom när dom fortfaranade var små :/ Men ni ska behålla en av missarna va? :) Hoppas allt är bra med er alla, pussa missarna från mig :D

2008-10-08 @ 15:29:10

Du är supergullig som kommenterar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0