Pettson och Findus blogg

Nu har Pettson fått en egen blogg att dela med sin nya bror http://pettsonochfindus.blogg.se/  Jag tittade in i den för första gången idag och det var verkligen kul att läsa om allt som har hänt i Pettsons liv sen han flyttade :)

                                               

Här hemma är allt sig likt. Jag sov på loftet för första gången på några dagar i natt. Lovis kom inte upp till mig förrän vid kl. 5. Hon var inte lika jobbig som sist iaf så jag kunde somna om. Det är verkligen mycket lugnare med 3 katter än det var med 5... Nu sover de mycket mer och är gosigare mot varandra. Doris är mycket mer harmonisk och lugn och det är skönt att se. Tror att hon var lite deprimerad förut när hon hade 4 ungar som bråkade med henne hela dagarna.

Åh, igår var jag på Nisses ute på Erikslund. De har ju hur mkt roliga kattsaker som helst. Hittade en julkalender för katter med kattgodis i. Fanns bara en kvar iofs och den var öppnad på ett ställe. Så jag ska åka dit sen igen och köpa en  annan. Jag köpte iaf ett jättefint ljusrosa löpkoppel till min Siggemuff. Har inte testat det än. Här hemma har det ju varit så grått och tråkigt hela dagen... På Europris köpte jag en fintandad kam till hans muffiga päls, den var jättebra. Och såklart köpte jag två påsar kattsand. Jag är nu på jakt efter en begagnad litter kwitter så missarna kan lära sig att gå på den riktiga toan. Undrar om jag ska vänta tills vi har flyttat. Nåja, än har det inte dykt upp någon billig. Har nog ingen lust att köpa en för över 700 kr så jag väntar..

Jag har nu köpt en plastgran på Rusta. Den blir nog rolig för missarna när den kommer upp i nya lägenheten i december :)

Nu ska jag äta lite middag, sen blir det hemtenta... Att jag alltid ska skjuta upp allting, det kändes mycket roligare att åka och simma förut idag... men nu känns det jättejobbigt att plugga... :( Tyck synd om mig :)

Jam och Kram

Kommentarer

Du är supergullig som kommenterar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0