Då har man blivit kissad på också...

Jaa, du läste rätt. Sigge är den kinkigaste katten i universum. Om han fick bestämma skulle jag få byta kattsand varannan dag. Kattsanden jag använder ska räcka i en månad, men för Sigge räcker den i max en vecka. Om jag inte byter då protesterar han genom att kissa i soffan.

Idag hade det gått en vecka och mycket riktigt, det var dags för soffkiss.. MEN, vem låg i vägen? Jo, matte! Hmm, inte gjorde det Sigge nåt, han bestämmer sig för att kissa PÅ matte som låg och vilade sig efter en hård dag. Som tur var hade jag ett tjockt täcke på mig. Eller tur, nu var det ju bara att gå upp och tvätta. Och torktumlaren är trasig så nu kommer jag få ha ett blött täcke hängandes i lägenheten tills imorn.

Det är tur att han är så söt...


(Bilden är tagen 18/9-08)

Nåja, efter Sigges lilla misstag tänkte jag hämnas genom att duscha honom. Det gick faktiskt bra och nu är han muffigare än någonsin. Han ser ut som en orange lite ullboll och pälsen blev helt underbar! Han verkade inte ta någon skada och bli rädd för vattnet av duschen, för direkt när han kom ut ur badrummet sprang han till drickfontänen och sörplade i sig just vatten. Eller så tänkte han "nu ska jag dricka en liter så jag kan kissa ner matte igen"...

Aja, nu ska jag tömma och diska kattlådorna.

Ciao Mjao!

Kommentarer
Postat av: PETTSON

Men brorsan vad håller du på med?

Mjau

2008-10-27 @ 19:45:26
URL: http://pettsonochfindus.blogg.se/
Postat av: Storasyster

Pisse-kissen då :-)



Pussis!

2008-10-28 @ 16:42:08

Du är supergullig som kommenterar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0