2:a vaccinationen



Nu är Sixten och Lovis vaccinerade för andra gången. Jag ska säga att det var ett himla gråtande på dem under cykelturen till djurkliniken. Måste ha varit den bitande kylan... Sen när vi kom in i värmen blev det näligen knäppt tyst.

Veterinären blev genast kär i dem båda och ville gosa efter sprutorna :-) Vaccinationen gick bra för båda två. Men sen blev det gråt på hemvägen igen. Jag hoppades att människorna jag cyklade förbi skulle tro att det var min mobil som mjauade när missarna grinade för fullt. De måste ju ha trott att jag var helt galen annars, som plågar två katter genom att cykla med dem...

Nu har alla katter däckat och kommer nog sova resten av kvällen. De kan ju bli lite sega av sprutan och Doris tar sig nog frivilligt en vilodag från allt bus och spring :-)

Ciao Mjao!

P.S Lovis och Sigge ÄäÄlskar taco-chips..

Kommentarer
Postat av: Johanna (Lovis nya matte)

Heej!

Nu längtar jag riktigt till att få hem min lilla gosa! Stackars kissar som får åka cykel :p gnällisar.. Men lill-Lovisen då, jag hoppas hon insåg att det va en dum idé att välta krukor! Hon kan få taco-chips istället om hon vill :)

Stort grattis till jobbet förresten! Ska bli riktigt kul att få tillbaka er till Uppsala också!

Men vi ses på söndag!! Då ska Lovis äntligen få komma till sitt nya hem och sin nya rosa låda ;)

Pussar på er!

2008-10-31 @ 16:08:49

Du är supergullig som kommenterar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0