11 veckor!

Idag är missarna 11 veckor gamla. De har växt upp och blivit självständiga små liv. Sista veckan innan de får flytta är dock väldigt viktig för den sociala utvecklingen. Än lär de mycket av Doris och självklart av varandra.

Idag har jag avmaskat alla 5 katterna för första gången. De ska få den mumsiga axilur-tabletten 3 dagar i rad. Den slank ner i allas små gap, utom Sigges... Han var lite kräsen av sig och orkade inte äta upp all blötmat som jag hade blandat med den pulveriserade tabletten... Hmm :-/ ...Pettson däremot gillade maten och smakade med god aptit av allas portioner :-)

                                                                     

Nåja, Sigge åt upp mestadelen av sin. Han lämnade kanske 5-10 % av tabletten så det är nog ingen fara. Jag trodde inte att jag behövde avmaska katterna eftersom de är innekatter. Katter får ju mask varje gång de fångar en råtta ute och det har ju inte mina katter gjort. Men veterinären tyckte att jag kunde avmaska dem en gång för säkerhets skull. Sen läste jag någon annan stans att man skulle avmaska innekatter 1 gång/år, så det ska jag nog göra i fortsättningen.

Lovis har blivit lite mera kelig sen igår. När jag låg i soffan och tittade på teve kom både Kattis och hon och la sig på mina ben. De låg liksom mittemot varandra och myste. Sen nu när de fick godismat satte hon sig i mitt knä och slickade mig på armen :-D. Pettson fick ett jätteroligt paket på posten igår som jag fick hämta ut på affären. Fick visst inte plats i brevinkastet. Det var från hans nya familj. Det innehöll en leksaksmus, ett koppel och ett örngott som luktade Findus :-) Han ligger och sover på örngottet just nu så han gillar nog sin nya bror ;-) Leksaken blev en riktig hit. Jag tror att Doris kände igen lukten av Findus, för hon sniffade väldigt länge på den.

Veckans vikter:

Pettson 1600 g.
Lovis 1300 g.
Kattis 1300 g.
Sixten 1450 g.

Ciao Mjaooo!

Kommentarer
Postat av: FINDUS

Vi längtar!

2008-10-17 @ 20:23:22

Du är supergullig som kommenterar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0