Nyopererad Doris

Nu har jag fått hem min lilla pärla. Åh, vad skönt det var att se henne när veterinären kom in med henne i behandlingsrummet. När hon hörde min röst svarade hon och det var SÅ skönt! Hon var riktigt pigg för att ha gått igenom en så stor operation. Typiskt var ju att det började snöstorma här i Västerås klockan 15. När jag hämtade Doris klockan 16 var det flera centimeter snö på vägarna och det yrde flingor så man blev plaskblöt. Fick lägga en stor handduk över kattburen på pakethållaren så att Doris skulle få det lite varmt iaf.

Så, nu vet jag att jag klarar allt. Kan man cykla med en nykastrerad honkatt då kan man allt enligt mig :) Doris var så snäll och sa inte ett knyst på hela hemvägen. Sigge blev helt överlycklig när han förstod att hans mamma hade kommit hem. Jag tog in henne ensam på toaletten och stängde in henne där i mörkret så att hon skulle få vila sig lite. HAHA! det tog 5 minuter så ville hon ut till mig och Sigge. De blev jättelyckliga av att se varann och gnuggade nos. Sigge verkar förstå att han ska ta det lugnt med mamma för han har inte busat något alls med henne som han annars brukar göra konstant.

Doris har redan gått på lådan och sen kastade hon sig över matskålen, stackarn har ju inte fått äta på nästan ett dygn! Doris mage ser jätteful ut just nu, helt rakad och ett långt buckligt stygn som ett rakt streck längs med magen. Sen har hon id-märkts i ena örat så hon har massa grön färg där. Hmm, Sigge nosade just på Doris öra och är nu grön om sin nos... Kanske ska torka bort överflödet innan Sigge är grön hela han!

Nu ska jag slappa ända tills imorgon klockan 16 då jag ska på praktik. Phu, vad skönt att mitt examinationsseminarie är över! Nu ska jag bara glo på tv hela kvällen och imorn kommer älskling hem, weeei!!!

Ciao Mjao!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Så skönt att allt gick bra.

2008-11-19 @ 18:40:53
URL: http://pettsonochfindus.blogg.se/
Postat av: Storasyster

Åh vad du är duktig lilla fina syster :-) Du kan nästan allting precis som Lotta (och så är du ju en glad unge)



Spännande å se om katterna kommer acceptera karln efter så lång frånvaro...



Puss!

2008-11-19 @ 19:39:59

Du är supergullig som kommenterar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0