Beställt kastrering

Jepp, nu har vi bokat tid för kastrering den 19:e november. Tog ett tag innan jag och veterinären hittade en tid som passade. Är ju för sjutton gubbar aldrig ledig när jag har praktik... Jag ville ju helst ta en dag då jag var ledig dagarna efter men nej, det fanns ju såklart inga lediga tider då :(

Nu är det iaf så att Doris löper som en tok och SIGGE har blivit jätteintresserad :/ Så nu skrev veterinären ut p-piller som jag ska hämta på apoteket nu som dels ska avbryta det här löpandet samt förhindra att hon löper sen när hon ska kastreras nästa vecka. (Ökad blödningsrisk om de löper under kastreringstillfället). Stackars Dosingen ska få ett piller om dagen nu tre dagar i rad sen ska hon få ett piller den 18:e... Katter brukar få ett piller i veckan annars. Men det känns ändå okej eftersom det handlar om en så kort tid. Hoppas verkligen att det kommer gå bra för henne. Veterinären trodde inte att det var någon risk för en "lyckad" parning eftersom Sigge bara är 4 månader. Han når ju knappt upp, hehe och är knappast helt utvecklad. Men det känns liiiiite obehagligt kan jag ju säga när han ser intresserad ut...

Ska bli väldigt skönt att få detta ur världen!

Kommentarer
Postat av: SARA - MISSCUPCAKE

sv: jaa, hihi!

de är så sööta :D

men vilda, haha :)

2008-11-11 @ 12:33:05
URL: http://smithersmorrison.blogg.se/

Du är supergullig som kommenterar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0