Catit drickfontän

Doris väger idag 3.4 kg. Hon har gått upp 6 hg sedan parningen :). Jag undrar hur många ungar som gömmer sig därinne egentligen...

Doris har en ovana att alltid vilja dricka vatten ur kranen när man sätter på den. Mig gör det inget men sambon tycker att det är äckligt. Jag förstår ju att hon tycker att det är godare att dricka färskt, rinnande vatten. I naturen föredrar inte djur att dricka stillastående vatten. Så eftersom sambon klagar och Doris är dräktig tänkte jag skämma bort henne med en catit drickfontän. Jag installerade den igår och hon började dricka ur den så fort den sattes igång. :) Den kan jag verkligen rekommendera. Jättesmart uppfinning. Katten har alltid rent, rinnande vatten. Jag lägger in en bild på den fina mojängen.
Kostade 398 kr på Djurmagazinet i Västerås. Helt klart värt pengarna.

Nu ska vi mysa ner oss i soffan och se en film. Nåja, inte Doris hon kommer sova. Tröttpåsen

Kommentarer
Postat av: Findus

Hej Doris!

Vad jag längtar efter dig.

Matte visade bilder på dig och sade att du skulle få ungar, jag såg genast min chans att få en kompis men matte tvekar. Men jag vet att hon också är sugen. Här i Timrå har jag det bra, men matte och husse har fått för sig att jag ska använda toaletten istället för lådan. Därför har jag börjat protestera genom att köra upp husse ur sängen kl tre varje natt så han ska förstå att jag inte gillar det nya arrangemanget. Och i dag lämnade jag en stor protest på mattan i hallen, men matte kom och lyfte mig för att sätta mig på toaletten och då blev det lite protest på golvet också. Men det får hon tåla så som hon håller på. Hoppas det går bra med ungarna i magen, pappan såg tjusig ut men matte sa att jag var finare, sikken otur att hon skulle knipsa mig. Jag följer med processen på bloggen så kanske jag kan övertyga matte, man vet aldrig och som sagt sugen är hon.

Hälsa matte och husse så gott från mig och de mina.

Mjau

Findus

2008-06-25 @ 20:37:12
Postat av: Doris

Åh, hej Findus!

Jag saknar dig så himla mycket. Vad skoj vi hade som grannar! Som tur är ska ju matte och husse behålla en av mina ungar så att jag alltid har någon att leka med :) Vad tokigt det låter att gå på en riktig toa men det är nog skönt för husse och matte :) Ja det va ju otur att de skulle knipsa dig, vi hade fått fina ungar ihop vi två men han den här Morris är inte så tokig han heller ;) Vi hoppas på att det blir någon långhårig unge nu. Och du, försök att bearbeta matte nu, då vet jag att en av mina ungar får ett riktigt bra hem. Säg att det inte blir förrän i oktober den flyttar in då har hon tid att förbereda sig ;) Må så gott nu!

Mjau

Doris

2008-06-25 @ 23:17:43
URL: http://doriskattungar.blogg.se/
Postat av: Findus

Hej Doris!

Om inte matte kommer ihåg helt fel så fyller du år idag(eller någon dag här omkring), jag ville därför säga GRATTIS.

Mjau

Findus

2008-06-28 @ 09:58:29

Du är supergullig som kommenterar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0