Nu har de kommit!!!

Nu ska jag berätta hur allt gick till. :)

Natten till idag har varit orolig. Jag har hört att Doris har varit på lådan 4 gånger i natt och krafsat. Så jag har anat att det skulle bli förlossning idag eftersom honorna kan bli lite lösa i magen innan. Klockan 9.50 sprang hon upp till mig på loftet och gick runt min kudde och mjauade. Hon sprang tillbaka mot stegen och ville att jag skulle följa med ner. Vi gick in på toan och hon la sig på golvet och jag såg ur värkarna arbetade med magen. Så fort jag förflyttar mig följer hon efter, hon söker verkligen min uppmärksamhet.



10.45 går vattnet på första ungen och det kommer lite på min fot. Doris skyndar sig och slickar upp det. Hon vill väl inte lämna några spår till rovdjuren :)

10.48 ser jag 2 tassar sticka ut.

11.02 är nummer 1 född.

11.06 piper 1:an.

11.26 konstaterar jag att 1:an är en kille :) Han har samma röda färg som sin mor och är rund och tjock. Vit i ansiktet och om tassarna.

11.48 föds nummer 2, nu har jag fått sällskap av min granne  + hennes syster med pojkvänn. Min kamera har pajat så systern med pojkvänn åker och hämtar deras efter att de har förundrats över 2:ans födsel. De körde tydligen i rallyfart för att inte missa de andra förlossningarna.

11.52 piper 2:an för första gången. Doris är jätteduktig och tvättar både ettan och tvåan och äter upp moderkakorna som följer med varje unge. De ska stoppa blödning och är väldigt energirika.

12.07 konstaterar jag att 2:an är en flicka. Hon är orange men lite ljusare än ettan. Ljus i ansiktet.



12.46 föds nummer 3 också med baktassarna först.

12.51 piper 3:an för första gången. Doris börjar bli mätt på moderkaka och äter bara upp halva. Kan bero på att jag serverar sheeba mellan varven :)

12.52 konstaterar jag att 3:an är en flicka men jag blev sedan osäker andra gången jag tittade efter. Jag låter 3:an vara könlös än så länge :)

Jag håller nummer 3 för första gången!



12.58 klämmer Doris ut 4:an. 4:an kommer med huvudet före som en raket. Doris är lite trött så förlossningsteamet rycker in.



13.10 sätter vi en sytråd runt navelsträngen och river av den med naglarna. 4:an börjar pipa.

  

13.15 konstaterar jag att det är en pojke :)

Alla mår bra och Doris njuter av att vara mamma. Hon har spunnit konstant hela morgonen :)



Nu till vikterna som är lite osäkra, den mekaniska hushållsvågen funkade sådär...

1:an 125 g.
2:an 100 g.
3:an 75 g.
4:an 100 g.

Inte undra på att Doris vägde 4.3 igår när jag vägde henne en sista gång. Hon har ökat 1.5 kg under den här dräktigheten!

Nu ska jag få i mig lite frukost. Vilken morgon det här har varit!

Kramar från alla oss!

Kommentarer
Postat av: Findus

Vilka sötnosar.

Husse vill ha alla:)

men matte tvekar fortfarande.

Vad skönt att allt gick bra.

Tänker på er alla

Mjau

Findus

2008-07-29 @ 17:15:39
Postat av: Doris

Men Åsa jag ska fostra mina ungar till de mest lättskötta! En till kisse skadar ju inte. Så får Findus en kompis och tänk nu på att det inte blir förrän i oktober :)



Mjau mjau mjau mjau mjau (från alla 5) :)

2008-07-29 @ 17:21:34
URL: http://doriskattungar.blogg.se/
Postat av: Emma

Ååh vilka små sötnosar!!

2008-07-29 @ 21:59:36

Du är supergullig som kommenterar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0