Tror vi har valt vilken som är vår.

 Vi har bestämt oss för att behålla Fyran. Lika bra så att jag inte fäster sig så mycket vid de som vi inte ska behålla... Här ligger lilla Sixten, som han ska heta, på husses mage. Noga vaktad av mamma Doris <3

Förresten, snacka om att gula gänget ligger i soffan...

Mysungarna! Från vänster: Lovis, Sixten, Nummer 3 och Klimpen :)


Klimpen och Sixten.


Lilla Sixten eller Sigge som vi kallar honom :)

Här myser husse med Klimpen, eller Leffe som han vill kalla honom :)

Nu har Doris och jag gjort en deal. Hon slutar att bära ungarna under soffan om hon får ha dem bredvid soffan, längst in i hörnet.
Dosingen började ju flytta ungarna redan tredje dygnet. Sjukt jobbigt. Hon fick ändå renbäddat varje dag och jag har bytt bolåda men inget dög. Nu har hon iaf slagit sig till ro mellan väggen och armstödet på soffan. Vill ju inte ha ungarna i det trånga utrymmet bakom soffan...

Jag och min gulleplutt :) Luktar bebis

Idag är ungarna en vecka och 2 dagar gamla. Vikterna ser ut så här:

Nr 1: 280g.
Nr 2: 250g.
Nr 3: 240g.
nr 4: 265g.

I tisdags när ungarna var en vecka hade alla ökat sin födelsevikt, eller rättare sagt mer än sin födelsevikt :) Klimpen är ju överlägset tjockast!

Klimpen öppnade ögonen i tisdags 5 aug, samma dag som 3:an tappade sin navelsträng. Sixten öppnade ögonen dagen efter, den 6:e aug. Lovis öppnade sina ögon idag 7:e aug. Nu är det bara 3:an som inte har öppnat ögonen, vi väntar tålmodigt :) Alla ungarna blir långhåriga. Klimpen och Lovis har värsta ullen, typ angorapäls medan 3:an och Sixten har mer skogkattspäls. Alla är verkligen supermysiga. Jag ska fostra dem väl så att det blir riktiga knäkatter av dem :D

Nu ska vi gå och sova.

Godnatt!

Kommentarer

Du är supergullig som kommenterar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0