4 veckor gamla busfrön

Idag köpte jag en ny vippa påväg hem från skolan. Jag hann bara komma innanför dörren så hade Doris plockat upp den ur min väska :) Hon visade minsann ungarna hur man lekte som ett proffs! Kattis var till en början väldigt misstänksam mot den nya leksaken och fräste argt :) Sen var det hon som busade mest med den.

Kattis och Klimpen i bakgrunden.

Lovis är kullens "tant", hon är hur lugn som helst och bara tittar på allt :)

Lunch!

Tiden går så fort, det var ju nyss de föddes men nej, det är en hel månad sen...

Vikter:

Klimpen - 550g
Lovis - 525g
Kattis - 475g
Sixten - 500g

Alla har gått upp sin födelsevikt på en vecka utom Sigge, stackarn.. Men det går nog ingen nöd på honom, han har säkert busat bort de där 25 grammen som fattades :D

Stackars Doris verkar ha fått en ögoninfektion. Ögonen rinner och ikväll blinkar hon med ena ögat så jag fick ringa Strömsholm djursjukhus. Han som jag pratade med tyckte inte att det lät så akut och att det var vanligt med ögoninfektioner hos katt. Jag ska nog ringa Västerås djursjukhus imorn och fråga om man måste behandla... Det är dyrt med katt, fick min lön idag, de drog 800 kr för min karensdag när jag var hemma med vård av nyfödda kattungar... *suck*..

Idag har vi ätit en mumsig middag. Jag och 6 klasskompisar har varit i skogen utanför kolsva, mitt i ingen stans, hela dagen känns det som och plockat svamp. När jag kom hem blev det en svampstuvning på kantareller, karljohan och blek taggsvamp med pasta till, MUMS!

Nä nu ska vi jäsa på soffan!

Tack alla som kommenterar, det finns inget roligare än att se vilka som verkligen läser mina inlägg. Jag har besöksrekord idag på 16 stycken hittills. Mmm, det är mycket för mig blondinbella :)

Hej svej!

Kommentarer
Postat av: Findus

Hej,

Matte och jag läser bloggen varje dag, ibland flera gånger, men vi läser aldrig blondinbellas blogg.

MJAU

2008-08-27 @ 07:52:14
Postat av: Johanna

Hahahaha! Tack Åsa :)

2008-08-27 @ 14:34:37
URL: http://doriskattungar.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tack! :)

2008-08-27 @ 17:05:01
URL: http://wildbee.blogg.se/
Postat av: jess

fan vilken söt katt :D (& du kan få "den" gratis om du vill ;D )

2008-08-27 @ 17:17:45
URL: http://jessljungberg.blogg.se/
Postat av: Lola K

Ja, synd att man är så snäll vissel. Gulliga ungar! Guud jätte fina bilder i inlägget under

2008-08-27 @ 17:54:14
URL: http://peachy.se
Postat av: Moa

Sv: Tack. Jag håller på o fixar lite med den bilden så att jag kan ha den som header. =) men tack för tipset annars.



Så söta kattungar. Jag minns när min va så liten och lurvig. Nu är han stor och lurvig, och nästan lika söt som när han var kattunge. De går fort..=)

2008-08-27 @ 19:59:26
URL: http://konstiga.blogg.se/

Du är supergullig som kommenterar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0